fbpx

FAQs

Frequently Asked Questions


A TalkBack funkció be- és kikapcsolása

1. lehetőség: Mindkét hangerőszabályzó gomb lenyomása

A TalkBack be- vagy kikapcsolható a hangerőgombok segítségével.
  1. Az eszköz oldalán keresse meg a két hangerőszabályzó gombot.
  2. Tartsa lenyomva mindkét hangerőszabályzó gombot három másodpercig (az időtartam gyártónként változhat).
  3. A be- vagy kikapcsolás megerősítéséhez nyomja le ismét mindkét hangerőszabályzó gombot három másodpercig.
    • A hangerőszabályzó gombos gyorsparancs csak akkor fog működni, ha engedélyezte.

2. lehetőség: Az eszközbeállításokkal

A TalkBack funkció a beállításokban is kikapcsolható. Fontos: Ha be van kapcsolva a TalkBack funkció, az aktiváláshoz egy koppintás helyett duplán kell koppintani, a képernyőt KÉT UJJAL lehet görgetni.
  1. Eszközén nyissa meg a Beállítások Beállítások alkalmazás alkalmazást.
  2. Válassza a Kisegítő lehetőségek majd TalkBack elemet.
  3. Kapcsolja be vagy ki a TalkBack használata beállítást.
  4. Válassza az OK lehetőséget.
 

Folyadék érte a készszülékét? Tegye ezt azonnal!

  Amennyiben folyadék érte a készülékét a következőket tegye.
  • Csak akkor nyúljon az ezközhöz ha az nem ráz!
  • Abban az esetben ha felmerúl a legkisebb gyanú is hogy ráz a készülék, mielőtt hozzáérne nyomja le a megfelelő kismegszakítót az üzmeltetett épületben, helyiségben.
  • Amennyiben nem tudja mit kell pontosan tenni egy áramtalanításhoz, kérjen segítséget! Ne próbálja meg megfelelő ismeretek nélkül megjavítani, áramtalanítani a készülékét!
  • Azonnal kapcsolja ki az eszközt, amennyiben meggyőződött arról hogy biztonságos negteheti azt!
  • Amennyiben arra lehetőség van távolítsa el az elemet, akkumulátort.
  • Ne kapcsolja be mindeddig az eszközt amig a szerviz be nem vizsgálta, meg nem javította!
  • A gyorsaság a legfontosabb a biztonság után! Mielőbb juttassa el szervizünkbe beázott készülékét! Minden perc számít!
  • Mondja el pontosan mibe esett bele az eszköz, mitől, hogyan kapott nedvességet. (nem ciki a WC-be esett eszköz!) .
Felesleges dolgok amik nem oldanak meg semmit:
  • Rízsbe szárítás.
  • Napoztatás.
  • Sütőbe rakás.
  • Egyéb népi gyógymódok.
Ami segít:
  • Azonnal kiszedni a folyadékból ha még nem tette meg.
  • Lerázni, megtörölni, kifolyatni a folyadékot.
  • 20-80 °C fok közötti szárítás, mindaddig amíg szervizbe nem kerül az eszköz.
  • NE KAPCSOLJA BE KÉSZÜLÉKÉT!!!!!
 

Garanciális Ügyintézés

Garanciális ügyintézés röviden Ha a készülék rendeltetésszerű használat során meghibásodik, úgy a jótállási időn belül lehetőség van díjmentes javításra. Amennyiben a készüléket bármi nemű fizikai, vagy mechanikai sérülés érte, a gyártónak jogában áll a készülék jótállását elutasítani. Ilyen fizikai sérülés például a kijelző- és hátlaptörés, kiszakadt töltőcsatlakozó, beázás (akár vízálló készülékek esetében is) stb. A garanciális ügyintézéshez mindenképp szükség van a készülékhez tartozó számlára, vagy jótállási jegyre és természetesen a készülékre. Töltési problémák esetén a gyártó az eredeti töltő visszaküldését is előírja.

FONTOS: Garanciális szervizelés esetén a készüléken található ÖSSZES ADAT törlésre kerül!

Jótállásos javításról és annak menetéről bővebb információt Blog-Postunkban találhat.  

Szervizünkben leadható garanciális készülékek: A Hungaroflotta által forgalmazott márkák, TMX által garanciálisan javítható márkák, stb.

Hangproblémák Hívás Közben

  A telefonhívás közbeni hangproblémákat nem minden esetben a mikrofon/hangszóró meghibásodása okozza. Első ízben érdemes megpróbálni a következő módszereket.    
  • SIM Kártya cseréje

Gyakori hiba, hogy a készülékben használt SIM kártya régi, esetleg túlságosan karcos. Ez negatívan befolyásolhatja a hívásokat és az internetkapcsolatot is. A SIM Kártya cseréje ingyenesen igényelhető minden magyarországi szolgáltatónál. Javasolt 3-4 évente kártyát cserélni, akkor is, ha nem szokták kivenni a készülékből.

  • VoLTE kikapcsolása

Az újabb készülékekben (kb 2018 után vásároltak) már megtalálható a Voice Over LTE szolgáltatás, röviden VoLTE. Ha be van kapcsolva, a készülék a hanghívás minőségének javítása érdekében a 4G-s mobilinternetet is használatba veszi. Sajnos ilyenkor a hanghívást jobban befolyásolja a lefedettség, a mobilinternet sebessége és elérhetősége. Gyakorian jelentkezhet a hiba, hogy a felhasználó hangját "vödörből, vagy alagútból" hallják. Ez esetben érdemes kikapcsolni a szolgáltatást. Vodefone-os és Telenor-os ügyfelek személyesen, vagy a telefonos ügyfélszolgálaton kérhetik ennek megtételét. Telekomos SIM esetén a Beállítások -> Mobilinternet menüpontban (némely gyártónál SIM kártya kezelés menüpont alatt) kikapcsolható manuálisan is a szolgáltatás.

    Ha a hiba továbbra is tapasztalható, érdemes a készülék hangszórójának/mikrofonjának bevizsgálása, cseréje.
 

Hogyan írjunk le egy meghibásodást megfelelően, laikusként?

  Senki sem születik elektrotechnikusnak, mérnöknek. Abban az esetben ha nem vagyunk megfelelően jártasak egy adott meghibásodás mivoltjában, vagy nem tudjuk pontosan mit kell elmondani egy előzőleges hibafeltárás előtt a szakembereknek, az alább pár példára adott válasz nagymértékben segít detektálni a meghibásodást.   Szoftveres ehibának tűnő probléma esetére:  
  • Pontosan megfogalmazva írja le a hibát amit észlel "akár konyhanyelven".
  • Mikor volt utoljára frissítve a rendszer?
  • Mikor volt utoljára újraindítva az eszköz?
  • Töltődött  a készülék rendesen? (világított e a töltés, jelenlét visszajelzés)?
  • Mikor történt az adott hiba először (Hány napja kezdődött)?
  • Voltak e különös ismétlődő "régi" anomáliák, hibák, mielőtt bekövetkezett a jelenlegi probléma?
  • Bármilyen módon próbálta e megjavítani az eszközt és milyen módon?
  • Próbált a hibát megelőzően új szoftvert feltelepíteni?
  • Hogyan próbálta újraindítani, elindítani a készüléket?
Fizikai sérülés és feltehetően hardveres problémák esetén:  
  • Hogyan keletkezett a sérülés?
  • Folyadék került vagy kerülhetett a készülékbe?
  • Volt bármilyen előzőleges hibája az eszköznek?
  • Próbálta megjavítani, újraindítani, bekapcsolni az eszközt, ha igen milyen módon, hogyan?
  • Miután tönkrement az eszköz valamennyire működött még? Ekkor pontosan mit tapasztalt?
  • Mennyi idő telt el a meghibásodás és a jelenlegi idő között?
  • Volt elektromos probléma ott ahol üzemeltette a készüléket? (Túlfeszültség-villámcsapás, vihar, áramingadozás, stb.)
  • Volt megfelelő áram az adott fali aljzatban ahonnan üzemeltette vagy tesztelte a készüléket?
  • Ráz e az eszköz, veszélyesnek ítélt, sérülést, környezetet károsító, stb. problémát tapasztal e?
*Minden elektronikai eszközre vonatkozóan állítottuk össze a kérdéssort.
 

Üzenetküldés előtt elolvasandó!

Tisztelettel megkérünk minden kedves látogatónkat, hogy mielőtt üzenetet kíván küldeni, vegye figyelembe az alábbiakat:
  • Pontos elérhetőséget adjon meg. (telefonszám, Email cím)
  • Pontosan fogalmazva, megfelelő példákkal jellemezze a közlendőjét szervizre vonatkozó kérdések esetén.
  • Mielőtt üzenetet küldene egy hibára vonatkozóan kérjük tájékozódjon a GYIK oldalán és a szervizoldalon.
  • Kérjük vegye figyelembe, hogy kollégáink elfoglaltsága miatt, korlátozott idő áll rendelkezésre az üzenetek megválaszolására.
  • Minden üzenetre választ adunk, a lehető leggyorsabban.

Ez a tartalom jelszóval védett. Megtekintéséhez meg kell adni a jelszót:

Felhőtárhely és Memóriakártya

A mai okostelefonok már rengeteg adat eltárolására képesek, melyek megléte és elérhetősége gyakran fontos lehet számunkra. Mivel az elektronikai eszközök élettartama sem végtelen, adataink megőrzésének érdekében javasolt felhőtárhely és/vagy memóriakártya használata.
Memóriakártya:
  • A legtöbb telefonban, tabletben és egyéb eszközökben is használható;
  • Képeket, zenéket, videókat, névjegyzéket és dokumentumokat menthetünk rá;
  • Másik készülékbe áthelyezve azonnal hozzáférhetővé válnak az elmentett adataink;
  • Samsung okostelefonokkal komplett biztonsági mentést lehet rá készíteni;
Memóriakártya vásárlásának esetén érdemes utánajárni, hogy készülékünk maximálisan mekkorát képes kezelni.
Felhőtárhely:
  • Minden okos eszközben használható és hozzáférhető bejelentkezés után;
  • Több tárhelyszolgáltató között lehet választani, melyek mindegyike ad véges mennyiségű ingyenes tárhelyet;
  • Alkalmas a készüléken található összes adat biztonsági mentésére;
  • Havi, vagy éves előfizetéssel bővíthető, akár több Terabyte-ig is;
  • Lényegesen megkönnyíti az újonnan vásárolt készülékekre való átköltözést;
  • A felhőben tárolt adatok eléréséhez és feltöltéséhez internetkapcsolat szükséges;
Felhőtárhely használatához ELENGEDHETETLEN a tárhelyhez tartozó FELHASZNÁLÓNÉV (esetenként e-mail cím) és JELSZÓ megléte .

Vírusok és Tisztítóprogramok

A számítástechnikában gyakorta találkozhatunk vírusokkal, vírusirtókkal és tisztítóprogramokkal. Egy számítógép biztonságos használatához ezek a programok nélkülözhetetlenek, minden esetben ajánlott a használatuk, okostelefonoknál és tableteknél viszont már egész más a helyzet. Ezek a készülékek is megfertőződhetnek, viszont az esetek nagy részében ezt mindössze egy reklámokat megjelenítő alkalmazás, plugin okozza. A legtöbb okostelefon és tablet rendelkezik beépített vírusirtóval (ez általában a Beállítások -> Biztonság/Védelem menüpont alatt található). Harmadik féltől származó ingyenes vírusirtó vagy tisztítóprogram használata nem javasolt. Az ilyen programok gyakran küldenek hamis riasztásokat, sok közülük önmagában "vírus", érdemi védelmet nem biztosít, csak lassítja a készüléket, folyamatosan reklámokkal bombázza a felhasználót. A vírusfertőzés egyszerűen megelőzhető, ha a felhasználó odafigyel arra, mit telepít a készülékére, milyen reklámokra kattint internetes böngészés közben. FONTOS: Ez a cikk nem azt állítja, hogy a készülék nem kaphat vírust. Ha úgy érzi eszközére bármilyen nemkívánatos kártevő települt, nyugodtan forduljon szakszervizünkhöz.